24 Şubat 2013 Pazar

Elmali turta

 
  herkese selamlar gine bir kac gündür yayin yapamiyorum günlermi kisaldi ben mi yavasladim anlamiyorum ama sanki zamanla yaris icerisindeyim gözümü acip kapamadan hafta bitiyor ve nasil gectigini ve ne yaptigimi anlamiyorum yine bir haftayi devirmeden bu tarifi yayinlayayim dedim bu turta diyorum zaten bildigim kadariyla turta ile tart arasindaki fark uzeri acik olup ici sonradan pisip dökülene tart uzeri kapali ve altiyla beraber pisenede turta deniyor  bu turta tarifinide ayse yaman hanimin blogundan almistim asil tarifte tart tarifiydi ben bi iki degisiklik yaptim  cok güzel yiyince agizda dagilan bir hamur oluyor  neyse gelelim tarife hamuru icin malzemeler
  •  2  su bardagi un 
  • yarim su bardagi pudra sekeri 
  • 1/4 cay kasigi tuz 
  • 125 gr teryag
  • 1 yumurta
  • ic malzemeleri
  • 3 orta boy elma 
  • 1 cay kasigi tarcin 
  • 1 cay  bardagi seker 
  • 1 cay bardagi kirik iri dövülmüs badem (olmasada olur )
 yapilisi ilk önce unu tuzu ve pudra sekerini bir kaba koyup icerisine küp küp dogranmis teryagini koyup karistiriyoruz pötur pötür olunca yumurtayi ilave edip kurabiye hamuruna benzer hamur yogurup stejfolyoya sarip yarim saat kadar dolaba koyuyoruz bu hamurun güzel kiyir kiyir olmasi icin mutlaka malzemeler soguk olacak dolapta dinlenen hamur cikinca sert oluyor fazla yumusatmadan cabucak hazirlayip yapmak gerekiyor ben resim cekecegim diye her asamada elimi yikayim cekeyim derken biraz oyalandim hamur yumusadi
 dolaptan cikardigimiz hamuru 3 de birini ayirip geri kalani cok az yaglanmis turta kalibinin icine elimizle bastirarak seriyoruz ici icin elmalari soyup rendeliyoruz icerisine seker tarcin ve bademleri katip karistiriyoruz ic harcimizi tart hamurunun uzerine döküyoruz ayirdigimiz hamuru acip kaliba 
göre kesip hamur kesme rulosuyla seritler halinde kesiyor ve harcimizin uzerine sagli sollu yerlestirip kenarlarini bastiriyoruz isterseniz seritler yapmayip resimdeki gibi bir kapakla veya benim gibi krema sIkma torbasinin ucuyla yuvarlaklar acarak yapabilirsiniz bunun haricinde uzerine ayirdiniz hamuru rendeleyede bilirsiniz veya minik cicek kaliplariyla keserekte uzerini kapatabilirsiniz ben hepsinden birer tane yaptim resim cekmek icin firinda 180 derecede 25 dakika pisiriyoruz cabuk kizaran bir hamur 
arada bir firina göz atmayi unutmayin afiyet olsun





5 yorum:

  1. Eline sağlık nefis olmuş takipçinizim bana da beklerim:)

    YanıtlaSil
  2. cok tesekkurler yorumlariniz icin

    YanıtlaSil
  3. elinize sağlık nefis görünüyor denicem hemen :))

    YanıtlaSil
  4. cok tesekkurler rabia sonucu paylasirsan sevinirim selamlar

    YanıtlaSil