15 Şubat 2013 Cuma

arabasi corbasi

Selam arkadaslar her seferinde bu corbayi yaptigimda resim cekmeyi unutuyorum yada firsat olmuyor  simdi bu tarifin yozgata ait oldugunu deyip tartisma cikarmak istemiyorum zira bildigim kadariyla kayseri ve konyada cok sahip cikiyor bizim yörenin diye. ama ben itiraf etmeliyim ki bizim enisteden ögrendim kendisi arabasi bagimlisi biraz :) ve onun demesine göre yozgatin kisin en cok yenilen yemegiymis ve asil tarifdede kisin av hayvani kullanilirmis( tavsan)zamanla av isi azalinca tavukla yapmaya baslamislar .servis edilirken bolca limon ve pulbiber kullaniliyor neyse uzatmadan tarife geciyorum 

corbasi icin 
4 adet but (tum tavukda olabilir )
1 kasik biber salcasi 
1 kasik domates salcasi
1 cay bardagi un 
1 kasik tereyag
pul biber 
limon   
yapilisi ilk önce tavuk butlarini uzeri gececek kadar suya koyup hasliyoruz
haslanan tavuk etlerini tiftikliyoruz suyunu bir kenara ayiriyoruz tencerede yagla unu kavuruyoruz un kokusu cikana kadar sonra bir bardak soguk suyu döküp karistiriyoruz cirpma teliyle ve agir ateste olursa iyi olur un topaklanmasin diye ayran kivamina gelince bir kenara aliyoruz tencerede bir kasik yag ile salcalari biraz kavuruyoruz   sonra suzdügümüz tavuk suyunu( 4-5 bardak) ve kavrulmus unlu karisimi ilave ediyoruz  tuzunu ve bolca biber katip 10 dakika kadar kaynatiyoruz  ve tiftikledigimiz tavuk etlerinide ilave ediyoruz 

hamurun yapilisi
1 bardak un 
5 bardak su
benim kullandigim su bardagi ikeanin ufak su bardaklari ve bu ölcüler tam  yuvarlak bir borcama göre bizde bu ölcü sadece enisteye yetiyor :) ama normal bir aile icin yeterli fazla yapmak istersenir ölcüleri artirmaniz gerekir 

yapilisi iki su bardagi suyu bir bardak unla iyice karistiriyoruz bu asamada mixer kullanabilirsiniz hic topak kalmamasi lazim geri kalan 3 bardak suyu cok az tuzla tencereye koyup kaynatiyoruz su kaynamaya baslayinca soguk suyla karistirdigimiz unlu bulamaci kaynayan suya yavas yavas döküyoruz bir elimizle de tahta kasikla hizli hizli karistiriyoruz karistirmayi hic birakmiyoruz bu arada ocagimizin alti yine orta isida olmasi lazim bundan sonra elllere kuvvet enaz 10-15 dakika karistirmak gerekiyor eger az kayanatirsaniz kivami güzel olmaz kaynama islemi bitince soguk suyla yikadigimiz borcama döküyoruz hamuru  sicakligi cikinca dolaba veya balkona koyuyoruz ben hep aksamdan yapiyorum iyice donsun diye 
gelelim servise servis ederken tepside donmus olan hamuru baklava dilimleri gibi kesiyoruz tepsinin ortasina tabak koyacak kadar aciyoruz ordan cikarttigimiz hamur parcalarini yanlarina koyuyoruz ortasina tavuk corbasini bir kaseyle oturtuyoruz bolca limon sIkIp servis ediyoruz yenirken resimdeki gibi bir dilim hamuru kasiga alip corbayla beraber yutuyoruz hamuru cignenmiyor mutlaka yutulmasi gerekiyor bunu yazma ihtiyaci duydum cünkü ben ilk denedigimde hamuru cignemeye kalkmistim hicde hosuma gitmemisti :)    son bir not düseyim hamuru ben sevmem böyle hamur isini diyenler sadece corbayi yapabilirler afiyet olsun selamlar

4 yorum:

  1. off ben çok severim arabaşı çorbasını. Evet Konya'da meşhurdur. Özellikle kış aylarında bol bol yapılır. Hatta akşam yemeği yenir önceden, sonra ilerleyen saatlerde arabaşına geçilir. Kuzenim yapar bunu ben onun sayesinde alıştım ve çok seviyorum. Ayrıca çok güzel anlatmışsınız :)

    YanıtlaSil
  2. benim yengemde yozgatli ama daha bir kere yapip bize yedirmedi dur hele bir firca atim ona :)))
    ellerine saglik nefis görülüyor

    YanıtlaSil
  3. yorumlariniz icin cok tesekkurler valla ben yozgatli degilim aslen bayburtluyum eniste sagolsun aklina düstükce ariyor baldiz yapbi arabasida söyle icek diyor :) sayesinde bizde alistik

    YanıtlaSil
  4. Ben denemedim bu çorbadan,ama tavuklu lezzetlere bayılıyorum eminim çok güzel olmuştur ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil