24 Ocak 2013 Perşembe

basamel soslu tavuklu patates dolmasi

 selamlar herkese bu tarifi facbook da gördüm ama inanin kimin di hatirlamiyorum yinede burdan tesekkur ediyorum hemen denedim cok nefis oldu ismini bulursam yazarim mutlaka tarife gelince
  • malzemeler 
  • 4-5 adet patates 
  • 3 adet tavuk but 
  • 1adet sogan
  • 1 yemek kasigi salca 
  • 1 yemek kasigi biber salcasi
  • tuz biber 
  • bir avuc kasar rendesi 
  • basamel sos icin
  • 3 kasik un 
  • bir kasik tereyag 
  • 1 buyuk subardagi soguk sut
 yapilisi ik önce patatesleri haslayip soyup ortadan bölüyoruz dikkat etmemiz gereken patatesler cok fazla haslanmasin yoksa icini oyarken dagilir böldügümüz patateslerin icini ufak bir  kasikla oyuyoruz
 diger tarafta haslayip kemiklerinden ayirip tiftikliyoruz tavaya bir sogani ufak ufak dograyip kavuruyoruz tavuk etlerini ilave edip salcayida katiyoruz bir cay bardagi kadar su ilave edip biraz karistiriyoruz bu karisimi oydugumuz patateslerin uzerine esit bölüyoruz
simdi sira geldi basamel sosu hazirlamaya tavaya tereyagi koyup unu ilave ediyoruz unu biraz kavurduktan sonra cok kisik ateste olmasi lazim soguk sutu dökerek tellede bir taraftan cirpiyoruz burda önemli olan sutun soguk olmasi ve telle cirpmak yoksa pötür pötür olur tuz biber ilave edip sosuda patateslerin uzerine kasikla esit bölüyoruz en uste kasar serpip 180 derecede pisiriyoruz
( eger olurki basamel sos sanssizliga ugrayipta pötür pötür olduysa ince bir suzgecten gecirerek kurtarabilirsiniz ) ilk zamanlar gelirdi basima :) neyse bir sey olursa sormaya cekinmeyin insallah tez vakit cevaplarim kolay gelsin ve afiyet olsun

2 yorum:

  1. Ben ortadan kesip kizartarak yapiyordum canim boylesi hafif olur kiyma ve pirinc koyarim eskiden cok yapardim hatirlafim sayende:)
    Elerine saglik boylefe deniycem

    YanıtlaSil
  2. sevgili mavi evet patatesleri oyaraken aklima geldi önceden oyup kizartmak daha kolay olur bence ama hem hafif olmasi acisindan hemde tarif de böyle gördügümden böyle yaptim kiymali pirinclisi nasip olursa bir dahaki sefere denerim insallah yorumun icin tesekkurler

    YanıtlaSil