18 Kasım 2012 Pazar

kestaneli pasta

malzemeler pandispanya kek icin

4 adet yumurta
4 yemek kasigi ilik su
1 fiske tuz
1 paket vanilya
100 gr un
100 gr nisasta
160 gr seker
2 tatli kasigi kabartma tozu
yapilis öncelikle yumurtalarin akini ayirip cirpma kabina aliyoruz icerisine tuz ve 4 kasik ilik suyu ilave edip iyice beyaz bir köpük oluncaya kadar cirpiyoruz
yumurtanin sarilarini sekerle iyice sekeri eriyene kadar cirpiyoruz icerisine kenara aldigimiz yumurtanin aklarini ilave ediyoruz ama burdan sonra makinanin ayarini biraz düsürüyoruz yumurta köpügü sarisi ile iyice karistiktan sonra
icerisine eledigimiz un nisasta ve kabartma tozunu bu yumurtali karisima ekliyoruz
ve altini yagli kagirtla kapladigimiz kaliba döküp önceden isitilmis firinda 170 derecede( konveksiyonlu firinda 160) 30 dakika pisiriyoruz
kremasi icin tarif iki paket cremole
3 paket krem santi
bir su bardagi kestane (ben kestane sekeri kullandim

bir paket küvertür cikolata ( 220 gr) normal cikolata da olabilir
süt
krema sertlestirici (sahne festiger)
üzerini süslemek icin kirik cikolata (bunun üzerindekileri ben kendim hazirladim )
siz baska sekildede süsleyebilirsiniz
yapilisi
krem ole iki bardak süt ve bir paket krema ile hazirlanir ölcüleri paketin üzerine bakmaniz gerekiyor benimkinde bir pakete 300 ml süt diyordu ben iki pakete 400 süt 200 kremsanti yapiyorum daha lezzetli oluyor bazi krem olelerde ölcü degisebilir ona göre ayarlarsiniz diger tarafta bir paket krema ile bir paket küvertürü fak ufak kirarak tencereye alip krema kaynamadan karstira karistira cikolatayi eritin eriyen krema cikolata karisimina kestaneleri katip iyice karistirin daha evvel pisirip soguttugumuz pandispanya kekini 3 bölüyoruz ilk katini alip etrafina pasta cemberini geciriyoruz cemberi olmayanlar pisirdiginiz kalibi yikayip temizledikten sonra kenarini kullanabilir
ilk keki bir kasik sütle islatip üzerine kestaneli cikolata karisimin yarisini sürüyoruz üzerine krem oledende biraz yayiyoruz ikinci kekte ayni kestaneli karisim krem ole ve en üste sadece krem ole pastamizi dolaba ladirip bir kac saat soguduktan sonra geriye kalan bir paket sivi kremayi krema sertlestirici ile cirpip pastamizi süslüyoruz afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder