22 Temmuz 2012 Pazar

seker hamuru yapimi

evet uzun zamandir yayinlamak isteyipte bir turlu firsatim olmayan tarife gelelim ben bundan önce bircok tarif denedim iclerinden en iyi olani bu biraz yorucu ama sonuc mükemmel bu tarif uygulanirken ölcüler cok dikkatli olmali malzemeler
1   Gelatine (9 gr.) yada 6 yaprak   ben bütün malzemeleri inenüden aliyorum yani jelatin glukoz ve gliserin

60 ml Wasser
120 ml yada 170 gr. Glukos (eger glukos yoksa pekmezde kullanabilirsiniz ama rengi biraz koyu oluyor ve her marka tutmuyor burada verdigim markalar sadece almanyada var  Grafschafter Karamellsirup von Lidl, )
 1 yemek kasigi Glycerin,
1000 gr. Pudrasekeri elenmis

(burdada dikkat edin en iyi sonucu diamant marka pudra sekeri veriyor )
eger yaprak jelatin kullaniyorsak önce yaprak jelatinleri bir kabin icinde suya yatiriyoruz iyice yumasiyanca elimizle hafif sikarak bir kaba alip 60 ml suyla isitiyoruz  bu jelatinleri islatmasa asamasi ikisindede 5 dakika ve mikro dalgada isitirken kesinlikle kaynamamasi gerkiyor ve mikro dalga olmayanlar bir tencereye su doldurup icerisine daha ufak bir tencere koyarak alttaki su dolu tencereyi kaynatinca yavas yavas karistirarak jelatini eritebilir
jelatini toz ise  60 ml su ile karistirip mikro dalgada en düsük isida eritin
sirayla glikoz gliserin ve tuzu ilave edin pudrasekerinin 2/3 bir kabin icine alip jelatinli karisimi ortasina döküp makinayla iyice karistirin bu asamada makinanin gücüne göre zorlanabilir baya sert bi karisim oluyor eger makina pes ederse el ile yapmaniz gerekiyor


geri kalan pudra sekeri tezgaha serip jelatinle karistirdigimiz karisimi pudrasekerinin uzerine koyup yavas yavas yogurarak bütün pudra sekerini yedirin iyice sert bi hamur olacak bu asama baya yorucu ama bayabi stres atiyor insan :) yogurdugumuz hamuru iyice strejfolyoya sarip buzdolabina koyuyoruz ve burasi cok önemli kesinlikle bir gün dolapta durmasi gerekiyor devam etmemiz icin yani aksamdan yaparsak sabaha


hamurumuz dolapta dinlendikten sonra devam edebilmemiz icin tekrar yogurmamiz grekiyor
ilk basda biraz dagilacak korkmaniza gerek yok yogurdukca homogenlesip yumusuyor
bu asamada elinize hindistan yagi süre bilirsiniz (palmin yagi ) her süpermarkette bulunur
ve tezgahi cok az nisasta serpe bilirsiniz ve seker hamurumuz hazir


simdi istedigimiz renklerde boyayip pastamizi süsleyebiliriz
ben bu sefer pembe tercih ettim arkadasin kizi icin
bu seker hamuru sikica sarip buz dolabinda 6 ay saklayabiliyoruz
umarim yeterince detayli anlatmisimdir anlamadiginiz bir sey olursa yazabilirsiniz seve seve cevablarim kolay gelsin
ben bu tarifi Fondant tante diye bir siteden aldim kendisi profosyonel pastaci burdan tesekkürlerimi iletiyorum

6 yorum:

  1. ellernize saglik ama biz kusura bakmayin alman dükkenlarindanmi aliyorsunuz jlatini esim biraz karsida o hayvandan olabilir diye ama inanin pastalar yapmaya bayilirim ve bir sekilde denemek istiyorum hayalimde pastaci olmak insllah.Birde glikoz ,gliserini hangi marketlerden bulabilirim eskiden realde boya satiliyordu simdi bulamiyorum birde boyayida :) EMEGINIZE ELLERINIZE SAGLIK



    YanıtlaSil
  2. kusura bakmayin yazmadim maglum bebegimden dolayi fazla vaktim olmuyor keske isminizi yazsaydiniz neyse ben jelatin turkiyeden aliyorum ve diger pasta malzemelerinide istanbul eminönunden
    bunun haricinde cogu yas pastalarima bitkisel jelatin agar agar almanyada cogu dükkanlarda var onu kullaniyorum umarim yardimci olmusumdur size ayrica yorumunz icinde cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. glyserin yurtdisinda eczanelerde veriliyormu ?

    YanıtlaSil
  4. evet gliserini eczaneden temin edebiliyorsunuz......yalniz bu tarifte (Torten Tante) pastaci teyzenin tarifinde yarim cay kasigi kadar lpmon tuzu ekliyor.....buda yogun olan seker tadini biraz kiriyor bunu yazmamissiniz.....ben onuda ekliyorum süper oluyor....

    YanıtlaSil