1 Haziran 2011 Çarşamba

bu tarifi tv de aysenin mutfaginda izlemistim cok hosuma gitmisti ama ben burda karalahana bulamadim
o yüzden yer lahanasi yapragindan yaptim cok nefis oldu denemenizi tavsiye ederim
 Malzemeler:
  • 1 kg kuzu kaburga (tencerenin altina dizmek icin )
  • 3 bag yer lahanasi (alabas) yapragi (aslinda karalahana yapragi ) ben yer lahanasindan yaptim  cok güzel oluyor
  • zeytinyag cok az (üzerine gezdirmek icin )
ic harci icin
yarim kilo dana eti cok ufak dogranmis
20gr ic yagi cok ufak dogranmis
2 tane kuru sogan ufak ufak dogranmis
1 su bardagi pirinc
1 demet maydanoz ince ince kiyilmis
2 yemek kasigi biber salcasi
2 yemek kaşığı domates salçası
1tatli kasigi pul biber
1 tatlı kaşığı karabiber
3 tatlı kaşığı nane
tuz
Ayçiçek yağı
lahana yapraklarisaplari kesilip kaynayan tuzlu suda 2 dakika kaynatilip hemen soguk su dolu kaba konur
eger kara lahana ile yaparsaniz 3-4 dakika kaynar suda tutulur ic malzemesi dolmalik harc gibi hepsi karistirilir haslanan yapraklarin ortasindaki damar picakla dikkatlica kesilir bir tatli kasigi harc konur ve yaprak muska seklinde sarilir ( burda tarifin asli böyle oldugu icin düzcede bu sekilde sariliyor ama muska yapmam derseniz normalde sarilabilir bu tadini etkilemez :) . genis bir tencerenin dibine yikanip süzülen  kuzu kaburgalar dizilir bu kaburga dizilmesinin iki sebebi var hem yemege lezzet veriyor hemde sarmalar cok gec pistigi icin altinin tutmasini önlüyor üzerine muskalari yerlestiriyoruz üzerinie biraz sivi yag gezdirip bir parmak asacak kadar kaynar su ilave ediyoruz üzerine bir tabak yerlestirip 1bucuk saat kadar kisik ateste pisiriyoruz  afiyet olsun

38 yorum:

  1. Çok güzell. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Önemli giriş adreslerine buradan ulaşabilirsiniz.
    betturkey giriş
    betpark giriş
    WW2N4

    YanıtlaSil